Szkolenia techniczne
Szkolenia podzielone są na dwie części - teoretyczną i praktyczną ( warsztat).
Pierwsza część jest prowadzona w formie wykładu teoretycznego czas trwania ok. 2-4 godzin, przedstawia podejmowany temat od samego początku tzn. budowa pierwszych układów, zasada działania, typowe usterki i ich wykrywanie oraz możliwości diagnozowania układów.
Druga część szkolenia są zajęcia praktyczne na warsztacie, polegające na omówieniu i przeprowadzeniu prawidłowego montażu niektórych elementów, dokonywaniu pomiarów elementów, metody badań tych elementów oraz procedury napraw i diagnostyki.
Zajęcia praktyczne wykonywane są ( w zalełności od rodzaju szkolenia) z użyciem testerów diagnostycznych (TEXA NAVIGATOR/DIRECT, GUTMANN MM55/MM42, GP100)
Pierwsza część jest prowadzona w formie wykładu teoretycznego czas trwania ok. 2-4 godzin, przedstawia podejmowany temat od samego początku tzn. budowa pierwszych układów, zasada działania, typowe usterki i ich wykrywanie oraz możliwości diagnozowania układów.
Druga część szkolenia są zajęcia praktyczne na warsztacie, polegające na omówieniu i przeprowadzeniu prawidłowego montażu niektórych elementów, dokonywaniu pomiarów elementów, metody badań tych elementów oraz procedury napraw i diagnostyki.
Zajęcia praktyczne wykonywane są ( w zalełności od rodzaju szkolenia) z użyciem testerów diagnostycznych (TEXA NAVIGATOR/DIRECT, GUTMANN MM55/MM42, GP100)
Układy hamulcowe samochodów osobowych i dostawczych.
- Tarcza hamulcowa -jej rodzaje, budowa i prawidłowa diagnostyka uszkodzeń.
- Klocki hamulcowe - rodzaje, budowa, prawidłowy montať.
- Zaciski hamulcowe - przegląd konstrukcji, najczęstsze usterki, prawidłowe serwisowanie.
- Hamulce bębnowe - szczegółowa obsługa z wyróťnieniem kilku rodzajów samoregulatorów.
- Układy uruchamiające hamulce - kłopoty z diagnostyką, umówienie konstrukcji tych układów.
- Płyn hamulcowy - rodzaje, prawidłowy dobór, wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzania układów konwencjonalnych oraz nowoczesnych układów z ABS, ESP.
- Kłopoty z piskami w układzie hamulcowym, prawidłowy serwis i diagnostyka układu hamulcowego, typowe błędy montaťowe w układzie hamulcowym.
W PRZYPADKU WARSZTATÓW ZATRUDNIAJĄCYCH UCZNIÓW, MOŻLIWE SZKOLENIE PRAKTYCZNE Z WZORCOWEJ OBSŁUGI UKŁADU HAMULCOWEGO, SERWIS, DIAGNOSTYKA, WZORCOWA WYMIANA TARCZ I KLOCKÓW.
Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin
- Omówienie szczegółowej budowy poszczególnych układów.
- Zasada działania starszych układów ABS oraz diagnostyka układów współczesnych - funkcje oraz zasada działania systemów ABS/ASR TRW, Bosch, Teves.
- Elementy składowe układów - czujniki prędkości kół, pompy, elektrozawory, elektroniczne zespoły sterujące, fazy pracy układu hydraulicznego.
- Diagnostyka pierścieni magnetycznych, pomiary napięć, pomiary sygnałów generowanych przez czujniki.
- Opis znanych usterek - warsztatowe metody weryfikacji części i podzespołów oraz diagnostyka systemów z wykorzystaniem testerów diagnostycznych.
- Procedura wymiany modulatorów hydraulicznych i pomp ABS.
- Wymiana płynu hamulcowego w układach z ABS z pomocą urządzeń ciśnieniowych (YCB350)
Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin
- Omówienie budowy układów EPB stosowanych w samochodach od 2001 roku.
- Budowa zacisku oraz mechanizmu elektrycznego
- Obsługa układów hamulcowych z EPB oraz procedury deaktywacji układu za pomocą testerów diagnostycznych.
- Szczególne czynności podczas serwisowania układów hamulcowych z EPB.
DO CZĘŹCI PRAKTYCZNEJ WARSZTAT MUSI ZAPEWNIC SAMOCHÓD Z SYSTEMEM EPB
Czas trwania szkolenia: ok. 3 godziny
- Omówienie budowy układów Sensotronic Brake Control (SBC) stosowanych w samochodach w grupie Mercedesa od 2001 roku.
- Serwisowanie układów elektrohydraulicznych ze szczegółową procedurą deaktywacji systemu w układach do 11.2004 roku oraz po roku 2005.
- Wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzanie układów SBC z zastosowaniem urządzeń ciśnieniowych (YCB350).
- Adaptacja grubości tarczy i klocka hamulcowego za pomocą testerów diagnostycznych.
- Popularne usterki w układzie SBC – kody błędów, uszkodzenia agregatu elektrohydraulicznego, uszkodzenia wiązki elektrycznej.
DO CZĘŹCI PRAKTYCZNEJ WARSZTAT MUSI ZAPEWNIC SAMOCHÓD Z SYSTEMEM SBC.
Czas trwania szkolenia: ok. 3 godziny
Część teoretyczna obejmuje zagadnienia:
- Omówienie szczegółowej budowy poszczególnych układów.
- Zasada działania starszych układów ABS oraz diagnostyka układów współczesnych - funkcje oraz zasada działania systemów:
- omówienie zjawisk fizyczne związanych z układem ESP, czujniki i elementy wykonawcze układu ESP, powiązanie układu ESP z innymi systemami w samochodzie, hydrauliczne elementy układów ESP, moťliwości diagnozowania i serwisowania układów ESP przy uťyciu testerów diagnostycznych.
- układy ESP firmy TRW ,
- układy ESP firm zewnętrznych ,
Część praktyczna obejmuje zagadnienia:
- identyfikacji elementów składowych układów ESP na wybranych pojazdach,
- diagnostykę układów ESP przy uťyciu testerów diagnostycznych,
- pomiary elektryczne czujników i instalacji elektrycznej,
- wyszukiwanie usterek w układach ESP,
- procedura wymiany płynu hamulcowego w pojeździe z układem ESP.
Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin
- Budowa układów od pierwszych generacji po najnowsze.
- Omówienie układu zasilania paliwem po stronie niskociśnieniowej i wysokociśnieniowej.
- Funkcje poszczególnych elementów układu Common Rail.
- Budowa i działanie pomp zasilających elektrycznych/mechanicznych, pomp wysokiego ciśnienia, zaworu regulacji dawki DRV i ZME, czujnika ciśnienia paliwa, przewody paliwowe.
- Uwagi praktyczne, błędy montaťowe, typowe usterki układu.
Czas trwania szkolenia: ok. 4 godzin
- Omówienie budowy wtryskiwaczy stosowanych w układach Common Rail elektromagnetycznych i piezo oraz metody ich diagnozy, pomiarów i typowych usterek, najczęściej spotykane usterki w systemach zasilania Common Rail.
- Osprzęt silnika Common Rail i sposób diagnozowania układu recyrkulacji spalin, turbodoładowania, zasilania powietrzem, wydechu.
Czas trwania szkolenia: ok. 4 godzin
Zajęcia teoretyczne
- Omówienie układów z filtrami suchymi/mokrymi oczyszczania spalin systemów Common Rail.
- Budowa i działanie układów.
- obejmują pomiary parametrów układu z wykorzystanie testerów diagnostycznych, oscyloskopu a takťe sprawdzanie wydatku wtryskiwaczy za pomocą menzurek przelewowych.
- Symulowanie usterek układu recyrkulacji spalin i układu doładowania.
- Diagnostyka układu paliwowego na podstawie interpretacji wartości zmierzonych testerem diagnostycznym.
- Kodowanie wtryskiwaczy – kody IMA.
Czas trwania szkolenia: ok. 4 godzin
- Co było przed OBD, od standardu OBD I do standardu OBD II, europejski standard diagnostyki pokładowej EOBD, układ regulacji składu mieszanki z sondą lambda, interfejsy systemów diagnostyki pokładowej, kasowanie kodów usterek poleceniem z testera diagnostycznego, diagnostyka układów przez złącze OBD i CARB, moťliwy zakres diagnostyki układów objętych systemami diagnostyki pokładowej a urządzenia diagnostyczne z prezentacją praktyczną na warsztacie urządzeń TEXA, Gutmann.
- Omówienie urządzeń zawierających procedury testowe wszystkich systemów elektronicznych pojazdu z zachowaniem większości dostępnych protokołów transmisji danych: ISO 9141 E 9141-2, J1850VPW, CAN.
Czas trwania szkolenia: ok. 4 godzin
- Podstawy termodynamiczne działania układów klimatyzacji.
- Rodzaje czynników chłodzących, rodzaje stosowanych olejów oraz ich właściwości.
- Omówienie konstrukcji układów klimatyzacji, rodzaje stosowanych układów, sposoby identyfikacji układu w samochodzie.
- Układy klimatyzacji z dyszą dławiącą omówienie budowy, zalety i wady działania układu.
- Układ z zaworem rozpręťnym, budowa, elementy charakterystyczne, sposoby diagnozy.
- Zasada działania układu CLIMATRONIC, diagnostyka układu, elementy sterowania, wskazówki dotyczące obsługi układów.
- Rodzaje stosowanych spręťarek, charakterystyka działania, sposoby diagnostyki. Typowe usterki występujące w układach klimatyzacji oraz metody ich rozwiązywania.
- Metody odkaťania układów klimatyzacji, porównanie sposobów,zalety i wady.
- Metody płukania układów klimatyzacji, zalety i wady.
- Sposoby kontroli szczelności układów klimatyzacji, omówienie wszystkich metod, zalet i wady.
Czas trwania szkolenia: ok. 4-5 godzin
- Część praktyczna obejmuje pomiary ciśnień panujących w układach klimatyzacji, kontrolę szczelności, wymianę czynnika chłodniczego, kontrola zaworu rozpręťnego.
- Praktyczne uwagi dotyczące obsługi, demontaťu elementów, płukania układu klimatyzacji. Kontrola parametrów przy układach typu Climatronic, oraz odczyt parametrów ze sterownika komfortu w pomiary czujników temperatury oraz nasłonecznienia,
DO SZKOLENIA WSKAZANE JEST POSIADANIE PRZEZ DANY TRW AUTOSERVICE MASZYNY DO OBSŁUGI UKŁADÓW KLIMATYZACJI.
Czas trwania szkolenia ok. 2-3 godzin.
- Rodzaje przekładni: przegląd konstrukcji, budowa, funkcjonowanie.
- Wspomaganie hydrauliczne: budowa przekładni wspomaganej hydraulicznie, funkcje i działanie zaworu sterującego, budowa i funkcjonowanie pompy.
- Zasady wymiany przekładni i pompy oraz płukanie i odpowietrzanie układu.
- Wspomaganie elektryczno – hydrauliczne EPHS: budowa, zasada działania, obsługa.
- Wspomaganie elektryczne Column Drive: budowa, zasada działania, obsługa.
- Wspomaganie elektryczne Belt Drive: budowa, zasada działania, obsługa.
- Regeneracja elementów: przebieg i etapy regeneracji przekładni i pomp wspomagania.
- Postępowanie reklamacyjne: typowe przypadki, analiza przyczyn.
- Elementy układu: drąťki i końcówki kierownicze, osłony gumowe.
Czas trwania szkolenia ok. 3-5 godzin